‘PAINTBALL’

Paintball tanımsal olarak, boya kapsülleri atan silahlarla rakibi strateji ve takım ruhu ile saf dışı etmeyi ve verilen görevi başarmayı hedef seçen takımların belirli alan içersindeki mücadeleleridir. Temel ilke ?Hayatta kal, yoket ve başar? dır. Oyunu diğer sporlardan farklı kılan ise maksimum adrenalin, iyi strateji, stress altında karar verme, az miktarda fiziki yetenekle yüksek oranda zeka gerektirmesidir.

Amerika başta olmak üzere tüm dünyada şu anda Paintball ile ilgili kuruluşların sayısı yüzlerle ifade edilebilir. Bu kuruluşların arasında Paintball oyun alanları, malzeme satıcıları, takımlar ve hatta ulusal ve uluslararası Paintball federasyonları bulunmaktadır. Uluslararası turnuvalar sayesinde oyunculara ülkelerini temsil etme fırsatı sağlanmaktadır.

Sadece ABD'de ; oyun alanlarının sayısı yüzlerle ifade edilmektedir, düzenli olarak aylık çıkan 6 adet paintball dergisi vardır ve onlarca farklı firma çeşit çeşit paintball silahları ve aksesuarları üretmektedir. Bu aksesuarlar, boya saçan el bombalarından, mayınlara; duman bombalarından, boya fırlatan bubi tuzaklarına kadar geniş bir yelpaze içermektedir.

Paintball Tarihçesi :
Paintball, yaklaşık 25 yıllık geçmişi olan, nispeten genç bir spor dalıdır. Amerikalı ormancı arkadaşların kesilecek ağaçları boyarken kullandıkları boya atan tabancaları birbirlerine doğrultmaları ile şaka olarak başlamış, ancak bu ilhamla 80'li yıllarda ticari bir kimliğe bürünmüş ve tüm dünyada artan bir heyecanla oynanan bir oyun haline gelmiştir.

Türkiye' de Paintball :
Ülkemizde beş-altı yıl önce oynanmaya başlamış, henüz hakettiği yere gelememiştir. Birçok ülkede federasyonu olan ve hatta ligleri kurulan paintball oyunu ülkemizde oldukça amatör bir seviyede kalmıştır.

Genel Kurallar :
1- Her oyunda olduğu gibi bu oyunda da hakem kurallarına itiraz hiç bir işe yaramaz.
2- Oyuncu her neresinden boyanırsa boyansın elenir. (Ancak kendi mermisi namlu içinde patlamışsa bu kural geçerli değildir.)
3- Oyuncu vurulduğunu gizlememelidir.
4- Aynı anda iki oyuncu birbirini boyamışsa ya her ikisi birden elenir ya da her ikisi de devam eder. Karar yetkisi hakemdedir.
5- Eğer bayrak oyunu oynanıyorsa; Bayrak oyunlarında, takım oyuncularından sadece biri kendi istasyonu içinde bekleyebilir. Bayrak taşıyan oyuncu elenirse bayrağı elendiği noktaya bırakır.
6- Oyuncu siperle birlikte hareket edemez.
7- Ölü Adam Yürüyüşü; elenmemiş oyuncunun sanki elenmişçesine diğer elenmiş oyuncularla birlikte yürümesi ve bu şekilde siper değiştirme veya rakip eleme gibi avantajlar elde etmesidir. Ölü Adam Yürüyüşü yasak olup olmaması takımlarca kararlaştırılır.
8- Ölü Adam Sessizliği; elenen oyuncunun hiçbir şekilde konuşmaması ve diğer oyunculara bilgi vermemesidir.
9- Oyun sırasında kapsülü biten oyuncular hakemlerden kapsül paketi alabilir. Ancak bu sırada oyun durmaz. Hakem paketi bırakır ve uzaklaşır. Rakip oyuncu bu sırada kapsül bekleyen oyuncuyu eleyebilir.
10- Alınan kapsüllerin iadesi yoktur.
11- Her takımın Takım Kaptanı vardır. Bu takım kaptanları puanlama esnasında hakemin yanında bulunur.
12- Oyunun başlaması için; takım kaptanlarının takımlarının hazır olduklarını hakeme işaret etmesi gerekmektedir. Oyun hakemin düdüğü ile başlar.
13- Kurallara veya hakem kararına uyulmaması halinde, hakem takıma ihtar verecektir. Aynı maç içinde 2 ihtar alan takım 50 puan kaybeder.
14- Tüm oyuncular önceden belirlenmiş sınırlar dışarısına çıkamazlar.

Güvenlik Kuralları :
1- Oyun sırasında şort ve T-shirt giyilmez. Teni açıkta bırakmayacak kıyafetler giyilip, tulumlar kullanılabilir.
2- Oyun alanındayken maske çıkarmak yasaktır.
3- Oyuncular arasında hiçbir şekilde fiziksel temas olamaz.
4- 5 metre ve daha yakından atış yapılması yasaktır. (Kapsüllerin namludan çıkış hızı ortalama 80-100 m/sn?dir.) Bu gibi durumlarda oyuncular anlaşarak birbirinden uzaklaşır ya da hakem oyunu durdurur.
5- Silahını iki eliyle başının üstünde tutan oyuncuya atış yapılamaz. Bu hareket ancak oyuncu elendiğinde ya da acil durumlarda yapılır.
6- Elenen oyuncu alanı terk ederken atış yapamaz ve kendisine atış yapılamaz.
7- Hakemlere atış yapılamaz.

Paintball Senaryoları :
1- Bayrak Kapmaca : İki takımın ortadaki tek bayrağı almaya ya da kendi bayrağını koruyarak rakip takımın bayrağını kendi kalesine getirmeye çalıştığı bir senaryodur.
2- Eleme : Rakip takımın tüm oyuncularını vurarak oyundan çıkarmanın amaçlandığı bir senaryodur.
3- Zamana Karşı : Süre dolduğunda en fazla oyuncusu oyunda kalan takımın kazandığı senaryodur.

Neo-Paintball Oyunu :
Oyunun amacı verilen senaryoyu uygulamaktır. Her takım kendine göre bir senaryo hazırlayabilir yani belli bir senaryoya bağlı kalmak gerekmez. Amaç bazen karşı takımın tüm oyuncularını elemek, rehineyi kurtarmak, bir bölgeyi korumak ve ele geçirilmesini engellemek, bir kaçağı diğer takımdan önce yakalamak, bir kişiyi güvenli bir şekilde önceden belirlenen hedefe ulaştırmak,takım kaptanını vurmak vs. dir.

Neo-Paintball'da kural olarak her yeni oyuncu Senaryo-1 (Bayrak kapmaca) oyununu oynamak ve oyun sonunda hakem tarafından diğer senaryolara geçmek için yeterli performansı gösterdiği yolunda onay almak durumundadır. Kişisel gelişimlerin ayrıca kaydı tutulmaktadır. Ayrıca bu kayıtlara göre grup oluşturmakta zorlanan bireylere uygun gruplar oluşturulur.

Bazı Senaryolar;
1- Çift Bayrak : Dünyada en çok oynanan, klasik paintball oyunudur. Takımlar oyun alanının iki ucunda bulunan istasyonlardan başlarlar. Amaç karşı takımın istasyonunda bulunan bayrağı alıp önceden belirlenmiş noktaya getirmektir.
2- Tek Bayrak : Takımlardan birinin bayrağı koruduğu, diğerinin ise ele geçirmeye çalıştığı bayrak oyunudur.
3- Bayrağı Kap : İki takım alanın iki ucundaki istasyonlardan oyuna başlarken ortadaki bir noktada duran bayrağı almaya ve karşı takımın istasyonuna ulaşmaya çalışmaktadırlar.
4- Başkanı Koru : Oyunculardan biri veya isteğe bağlı olarak bir hakem ya da seyirci; "başkan" seçilir. Takımlardan biri "Başkan'ın Adamları" yani korumalarını oluştururken, diğer takım "Saldırganlar" rolünü üstlenmektedir. Senaryonun hedefi başkanı belli bir sürede ana istasyondan çıkartıp, hedef istasyona ulaştırmaktır.
5- Rehine Operasyonu : Bu senaryoda da yine bir oyuncu veya isteğe bağlı olarak bir hakem ya da seyirci; "Rehine" olmakta ve "Hakim Tepe"de "Saldırganlar"ın elinde rehin tutulmaktadır. "Kurtarıcılar"ın görevi ise verilen süre dolmadan rehineyi "sağlam olarak" kurtarmaktır.
6- Son Adam : Bu oyunda herkes tektir. Süre kısıtlaması yoktur. Elenmeden kalan son oyuncu kazanır. Senaryonun en ilginç yönü "Geçici Anlaşmalar" kuralıdır. Bu kural gereği oyuncular kendi aralarında diğer oyuncuları eleyinceye kadar birlikte çalışmak için geçici olarak anlaşabilirler. Fakat bu anlaşmalara sadık kalmak zorunda değildirler.
7- Buddy : "Son Adam" senaryosuna benzer, ancak bu senaryoda 2 kişilik timler söz konusudur ve geçici anlaşma yapma imkanı yoktur. Elenmeden kalan son tim oyunu kazanır.
8- İki Takım Girer; Bir Takım Çıkar : Aslında klasik bir speedball, ?Combat? senaryosu olan oyunun kuralları basittir; oyun alanına 2 takım girer; kalan kazanır!
9- Tavşan Kaç : Oyunculardan biri "Tavşan" olur; diğer oyuncular ise "Avcı".
10- Firar : Karşı takımın bir oyuncusu 'Kaçak' olur, diğer takım ise 'Gardiyanlar'
11- Terminator : Oyunculardan biri Terminator olur ve yoketmeye başlar; durdurmanın tek yolu vardır; elinden vurmak.

Bir Cevap Yazın