SlamBall Nedir ?

Tüm sporların pabucunu dama atmaya namzet bir oyun hızla tüm dünyada gelişiyor,takımlar kuruluyor,turnuvalar yapılıyor, çok hızla popülerleşen bu sporla tanışmanızı istedim .Bilgiler :

hücum
bu oyunda 4 kişiden oluşan 2 takım birbirine karşı oynar. bunlardan biri top tutucu (point guard) ikisi guard (gunner) ve biri pivottur (stopper / goaltender)
çevresi akrilik camla kaplı sahanın her yerinden şut kullanılabilir. şutlar ikilik smaçlar ise üçlüktür.
bir maç altışar dakikalık dört çeyrekten oluşur ve yarı oyuncunun yarı sahayı geçmesinden itibarenki 15 saniyede topu potaya ulaştırması gerekir.yani şut süresi 15 saniyedir.

savunma
üçlük çizgisinin içinde 4 dikdörtgen trambolin vardır. savunma yapanlar da hücum edenler de bunları kullanabilir. “goaltending” kuralı yoktur. buna rağmen savunmacı dezavantajlı durumdadır çünkü havadaki adama uçamazlar.
savunmacı hücum eden oyuncunun sadece dribbling yaparken bel ile omuz arasına müdahale edebilir ve havadaki oyuncuya müdahale edemez.
topun oyun alanının dışına çıkması diye bir şey yoktur. oyuncu topu camdan sektirip alabilir.
faul olduğunda kullanacak oyuncu savunmacıyla karşı karşıya sıçrar ve bu karşılaşmanın sonucu ne olursa olsun top hücum eden takımda kalır.

Tarihçe
slamball gençliğinden beri basketbolun farklı bir türünü oluşturmak isteyen mason gordon tarafından icad edilmiştir.
ilk maç los angeles’ta oynanmış ve sokak basketbolcularının büyük ilgisini çekmiştir ve 1 yıl içinde 400 kişi potansiyel oyuncu olarak kaydını yaptırmıştır. 1 yıl sonra 2002’de slamball tnn Network ile ilk kez televizyonda yayınlanmıştır… daha sonra bu spor espn gibi şebekelerin de ilgisini çekti ve abd dışında ingilterede de yayınlanarak burada da geniş bir taraftar kitlesi edindi.

2006’da avrupaya da uğrayacak olan slamball takımları birçok avrupa şehrinde karşılaşmalar düzenleyecek ve şu ülkelere uğrayacak

* Brüksel – belçika prag – çek cumhuriyeti birmingham – ingiltere londra – ingiltere talinn – estonya helsinki – finlandiya paris – fransa münih köln – almanya budapeşte – macaristan dublin – irlanda milano roma – italya vilnius – litvanya rotterdam – hollanda lisbon – portekiz glasgow – iskoçya madrid barcelona – ispanya stockholm gothenburg – isveç basel – isviçre

KURALLAR
Saha ve Ekipman
SlamBall oyunu 94? uzunlugunda ve 55? genisliginde bir sahada oynanmalidir. Sahanin her bir ucu yerlesik dört adet ayni tramplene sahiptir. Tramplenler 7? ila 14? ölçülerinde sirali tabana sahip bir biçimde olup dikdörtgendir.

8? ölçüsünde plastik bir cam duvar sahayi çevreler. Oynanabilir oyun alani sepetten en uzak noktasi 10? olacak sekilde sepetlerin arkasina uzanmaktadir. Kenarlar 10? yüksekligindedir.

Donanim ve Ekipman
Oyuncularin her zaman koruyucu donanim giymeleri gerekmektedir. Bu donanim tamponlu basliklardan dirsek tamponlarindan diz tamponlarindan ve istege bagli tamponlu farkli alt giysilerden olusmaktadir.

Takim Kompozisyonu
Her takimda sekiz oyuncu vardir. Her bir takimdan dört oyuncunun ayni anda sahada olmasina izin verilmektedir.

Ziplama
Her devre devrilme hareketinin tersi olan bir ziplama ile baslayacaktir. Top tepe noktasina engellenmeden ulasmak zorundadir. Topun inisi süresince oyuncular birbirlerini kontrol edebilir.

Her bir takimdan tüm dört oyuncu sahanin ortasinda bulunmak zorundadir.

Top iki siçrayistan daha yüksege çiktiginda tüm oyuncularin temas etmesine izin verilir.

Oyuncu Degisimi
SlamBall saat durdurulmadan oyun süresince meydana gelen oyuncu degisikligi için hokeye benzer bir sistem kullanir. Yeni bir oyuncu devam etmekte olan oyuna girmeden önce mevcut oyuncu kendi takiminin 5? içinde olmalidir.

SlamZone Yönetmelikleri
SlamZone dört trampleni ve adayi kaplayan alandir.

Savunma SlamZone içine giden hücum oyuncusunu izleyemez.

Hücum oyuncusu SlamZone alanina girerek havada oldugu anda savunma tarafindan hiçbir temas yapilamaz. (Hücum oyuncularinin arka ayagi tramplene girerek zemini terk eder etmez savunma tarafindan yapilan herhangi bir temas karsilasmaya neden olacaktir.) Herhangi bir yakin çagri hücum oyuncusuna gidecektir.

Savunma pozisyon tutmasina ragmen hücum oyuncusu havada iken bir atak yapamaz.

Top kaybindan sonra hücum SlamZone alanina giremez. Ancak önceden SlamZone içinde olduklarinda topu tekrar kazanabilirler. (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Bir smaç denemesinde hakimiyeti alan savunma topla bir oyun yapmak zorundadir; gövdeye atak yapamazlar. Gövdeye kuvvetli yandan atis illegal temas olmaktadir. (Kisisel faul muhtemelen alenen yapilan ? bir karsilasmaya neden olur.)

Alt tramplendeki savunma oyunculari 2 ziplama kurali ile sinirlandirilmamistir. Isterlerse sürekli ziplama yapabilirler.

Alt tramplendeki savunma yukari ve asagi düz sekilde siçramak zorundadir. Savunma alt tramplenin çevresi disina kayamaz. (Bir karsilasmaya neden olan kisisel faul.)

Alt tramplendeki bir Savunma oyuncusu kirmizi alan dahilinde bir ziplama yaparsa ve bir hücum oyuncusu temas ederek bir dis tramplenden alana girerse sonuçta hiçbir çagri olmayacaktir.

Alt tramplendeki bir Savunma oyuncusu kirmizi alan disinda bir ziplama yaparsa ve bir hücum oyuncusu temas ederek tramplene girerse savunmaya bir faul verilecektir. (Bir karsilasmaya neden olan kisisel faul.)

Takimdan Çikarma: Savunma bir hücum oyuncusunun tramplenin içine veya disina tabii ziplama hareketini bozamaz. (Bir karsilasmaya neden olan kisisel faul.)

Tramplenin tabaninda mutlak suretle hiçbir temas yoktur.

Hücum oyuncusu alt tramplene direkt olarak top ile atak yapamaz; Oyuncular alt tramplene giderken çevrel uzunluktaki bir tramplenden bir pas alindiginda sadece alt tramplene top ile atak yapabilirler. (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Ayni takimdan iki oyuncu ayni anda herhangi bir tramplen tabani üzerinde olamaz. (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Bir oyuncuya bir tramplenin içine ve disina sadece bir ziplama için izin verilir. Ancak oyuncunun topla veya kenarda bir oyun yapmasi halinde ikinci bir ziplamaya izin verilir. Topla bir oyun yapma örnekleri asagidaki gibidir (smaç hamleleri saklama hamleleri siçramali atislar ve paslasma) (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Bir oyuncu bir tramplenden çikarken rakip oyuncu bu oyuncunun durmasina izin vermek ZORUNDADIR. Oyuncular tramplenden çikarken temasa izin verilmemektedir.

Savunma tramplenden alinan baskete yönelen atislar yapabilir. Zeminden alinan atislar baskete yönlendirilemez. Eger bir top zeminden baskete yönlendirilirse basket sayilacaktir. Topa tepe noktasina ulasmadan önce ulasilirsa savunma oyuncusu zeminden alinan bir atisi engelleyemez.

Oyuncu kendini dengelemek için kenarlari kullanabilir pozisyon avantaji kazanmak için kenarlari kullanamaz.

Hücumun baskete yönelimi için hiçbir çagri yapilmayacaktir.

15 saniyelik bir atis zamani vardir. Su durumlarda zaman sifirlanacaktir: kenara çarpan tüm atis denemeleri tüm smaç denemeleri ve engellenen atislar.

Ada
Bir oyuncunun bir hücum grubu içinde topu hareket ettirmek için veya farkli bir dogrultuya hareket ettirmek için SlamZone alani içinde kisa süreyle durmak amaciyla bir an için pozisyon olusturabildigi yerde bulunan tramplenler arasindaki alandir.

Ada üzerinde hiçbir temas olmaz; eger bir savunma oyuncusu ada üzerinde bir hücum oyuncusu ile temas ederse bir karsilasma ortaya çikacaktir. Savunma oyunculari ada alanindan bir hücumu çekemez veya hücum oyunculari ile herhangi bir sekilde temas yapamaz.

Ayni takimdan iki oyuncu ayni anda ada üzerinde bulunamaz. Oyuncular ada üzerinde çevrel uzunluktaki bir tramplene ziplayamaz ve kendini sifirlayamaz (topsuz). (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Oyuncular ada üzerinde sadece üç saniye kalabilir. (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Ada üzerindeki bir savunma oyuncusu kayip bir topa için giderken bir hücum oyuncusu ile kazaen temas edebilir.

Hücum oyunculari adadan alt tramplene atak yapamaz (top ile veya topsuz).

Gezinme
Ziplatarak ileri ***ürürken durdurulduktan sonra iki adimdan fazla atamaz. (Hakimiyetin degismesi penaltiya neden olur.)

Tramplene bir oyuncunun ziplamasi adim olarak sayilmaz.

Top ile birlikte bir hücum oyuncusu savunmanin temasi ilave bir adim atmaya neden olundugunda yürüme için çagrilamaz.

Temastan sonra hücum oyuncusunun ziplatarak ileri ***ürme hareketi geçerli olur.

Hücum oyuncusu ziplatarak ileri ***ürürken topu avucuna alabilir.

Açik Saha
Bir hücum oyuncusu ile temas yapildiginda savunma sadece belden yukarisina temas edebilir.

Bir vücut kontrolünde oyuncular kollarini omuzdan yukariya uzatamaz. (Karsilasmaya neden olan kisisel faul)

Herhangi bir anda bir oyuncunun hafif adimlar ile yürümesi söz konusu degildir.

Bir oyuncu baska bir oyuncuyu kapamaz veya tutamaz.

Top zemin üzerine düstükten sonra savunma sadece hücum oyuncusu ile temas yapabilir. Ziplatarak ileri ***ürme hareketinden önce sadece kazaen olan temasa izin verilmektedir. Direkt olarak top ile ve sadece topa temas bir faul degildir. (Kisisel faul.)

Ziplatarak ileri ***ürürken durdurulduktan sonra savunma oyuncuya temas edebilir.

Ziplatarak ileri ***ürme basladiktan sonra el ile kontrole izin verilmektedir fakat asiri el kontrolü bir tutma ihlali olarak kabul edilir.

Tutulan toplar daima Savunmaya gider.

Hücumda ve savunmada topu tekmeleme legaldir.

Bir savunma oyuncusu cam duvarin karsisindaki bir hücum oyuncusuna engel olursa topun tutulmasi olarak kabul edilir. Üç saniye sayilacaktir. (Top hakimiyeti savunmaya verilecektir.)

Itme hareketinde eller uzatilamaz veya çekme hareketinde oyuncularin içine dogru çekilemez. (Kisisel faul bir karsilasmaya yol açabilir)

Atak için hiçbir çagri yapilmayacaktir.

Plastik cam duvar üzerinde kosmakta olan oyuncuya temas edilemez.

Sinir disi: Top sinir disina gittikten sonra top hakimiyeti hakimiyet isareti lehinde olan takima geçecektir.

Sayidan sonra: Takimlar topu taban çizgisinden kenara yöneltmek zorundadirlar taban çizgisi alt tramplenlerin asagisindaki agaç zemin olarak kabul edilmektedir. Topu kenara yöneltmek için bes saniye sayilacaktir. Kenara yönelmis pas alindiginda oyuncu taban çizgisinin yukarisinda agaç üstüne iki ayagini koymus olmalidir. Kenara yönelmis bir pasi çikarmak için savunma SlamZone alanina girebilir.

Bir top yarim sahada bulundugunda oyuncu pas yapabilir veya topu ziplatarak ileri ***ürebilir. Ziplatarak ileri ***ürmede veya pasin alinmasindan itibaren süre islemeye baslar.

Karsilasma
Kisisel bir faulden sonra ortaya çikar baskete atak yapan hücum oyuncusu ile ve atagi savunurken faul yapan arasinda.

Hücum oyuncusu baskete atak yapmak için bir tramplen kullanmak zorundadir.

Savunma hücum oyuncusu tarafindan kullanilan karsi tramplenden alttaki tramplene yaklasmak zorundadir. Hücum oyuncusu ortadaki trampleni kullanmayi seçerse savunma oyuncusu hangi taraftan savunmayi yapacagini seçebilir.

Ayak eksen etrafinda hareket ettiginde hücum oyuncusu baskete atak yapmak zorundadir. Ayak eksen etrafinda hareket ettiyse ve hareketi durduysa karsilasma ertelenecektir ve savunma yarim sahada topa hakim olarak kalacaktir.

Savunma oyuncusu karsilasma ile ilgili bir ihlal için çagrilirsa baska bir kisisel faul verilecektir ve hücum otomatik olarak 3 sayi ile ödüllendirilecektir. Top hakimiyeti hücumda kalacaktir.

Bir karsilasmadan sonra hücum yari sahada topu geri alir.

Zaman asimi olmasi halinde takimlar karsilasma vasitasiyla oyuna yerleseceklerdir. Her bir takimin diger takima ait üç baslatma oyuncusuna karsilik kendi baslatma Durdurucusuna sahip olma imkani olacaktir. Kazanilan herhangi bir sayi takimin son sayisina eklenecektir. Final skordaki farklilik kazanani belirleyecektir.

Diskalifiye
Bir oyuncu 3 kisisel faul veya 2 teknik faulden sonra oyundan diskalifiye edilir.

Teknik Fauller
Takimin topa sahip olmadigi yerde iletme veya savunma kuralini bozma gibi sportmence davranmayan oyunculara teknik fauller verilir. Oyuncu bir teknik faul alir ve bir den fazlasi oyundan elimine edecektir.

Asiri itme varsa oyuncuya bir teknik faul verilir. Oyuncuya diskalifiye olmasina neden olacak kisisel faul de verilebilecektir.

Yumruklasmalar varsa oyundan her iki oyuncu çikarilir.

Puanlar
Smaçlar üç puan olarak sayilir; diger tüm atislar iki puan olarak sayilir.

2 Dakikalik Uyari
Dördüncü çeyrekteki iki dakika isaretinde tramplen disindan ve taban çizgisi yukarisindan yapilan tüm atislar 3 puan degerindedir. ‘

Bir Cevap Yazın